Vásárlási feltételek - ÁSZF

Webáruházunkban a minimális rendelési érték Bruttó 5000 Ft.


Webáruházunkban a rendeléseket a szerződésnek megfelelően 24 órán belül elkezdjük feldolgozni. 
Nem áll módunkban megrendelése tartalmát utólag módosítani, késleltetve feladni, sem félretenni.
Megértésedet köszönjük! ( jelen ÁSZF 10. és 13. pont )


Az onlinePénzárca kedvezmény rendszeréről és feltételeiről jelen ÁSZF 8.2.1 pont alatt és az alábbi linken tájékozodhat:
https://www.onlinepenztarca.hu/mi-az-onlinepenztarca


A hűségpont rendszer részletes szabályairól és feltételeiről jelen ÁSZF "8.2.3 - Hűségpontok gyűjtése és beváltása" pont alatt tájékozódhat, vagy az alábbi linken:
https://www.fonaltunder.hu/husegpont-gyujtes-szabalyzat


Fonaltündér Webshop - cégadatok - elérhetőségek

Szolgáltató adatai:

Cégnév: Varga Borbála e.v.
email: info@fonaltunder.hu
Cím: 9027, Győr, Bólyai Farkas utca 16/A
Telefonszám: +36305659978

Adószám: 69812103-2-28
EU adószám: HU69812103

Nyilvántartási szám: 53722474
Nyilvántartásba vevő hatóság:
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
(Győr Megyei Jogú Város Jegyzője - Hatósági Főosztály – Igazgatási Osztály)

Számlavezető bank: ERSTE Bank
Számlaszám: 11600006-00000000-84422888

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

ShopRenter.hu Kft.
Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefonszám: 06704102535 06-1/234-5011
E-mail: info@shoprenter.hu
Webcím: www.shoprenter.hu

1. Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://fonaltunder.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: ÁSZF

2. Definíciók:

Felhasználó : Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató:  Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

3. Alapvető rendelkezések:

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A jelen ÁSZF 2023. október 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem értintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban. 

4. Regisztráció / vásárlás

Felhasználó a regisztráció/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon)

5. Megvásárolható terékek, szolgáltatások köre és árak

Webáruházunkban a minimális megrendelési érték (szállítási és utánvéti díj nélkül) Bruttó 5000 Ft.

A termékek színazonossága
A Fonaltündér Webshopban értékesített fonalak és fizikális termékek pontos színárnyalata a webes vásárlói felületet megjelenítő képernyő (azaz a vevő/felhasználó/fogyasztó által használt készülék - telefon / tablet / számítógép képernyőjének) beállításától függ, annak függvényében kis mértékben a valós (nappali fénnyel megvilágított) termék színárnyalattól eltérhet, amelyre nincs kihatásunk, így felelősséget sem tudunk vállalni. A vevő/felhasználó/fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával ennek tudatában, ezt elfogadva vásárolja meg a webshopban a kínált termékeket. 

A megjelenített termékek a webáruházból csak és kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak Forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt 27% illetve 5%-os ÁFA  értéket), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást kér.

A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges). 

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

6. A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Webáruházunkban a rendelés minimuma bruttó 5000 Ft.

7. A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat:

  • már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni

  • új vásárlóként akar regisztrálni

  • esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:

  • Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal)

  • GLS Csomagpontra / Csomagautomatába szállítás 

  • iLogistic csomagpontra szállítás

  • MPL házhozszállítás

  • MPL Csomagpontra / Csomagautomatába szállítás

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:
A webáruház tulajdonosa felhívja a vásárló figyelmét, hogy a felkínált fizetési módok nem mindegyike jelenik meg (azaz érhető el) minden esetben a vásárló számára, egyes termékek és szolgáltatások csak és kizárólag bankkártyás fizetéssel érhetőek el. 

  • online bankkártyás fizetés - Az online bankkártyás fizetések a Barion biztonságos rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

  • utánvét - házhozszállítás / csomagpontra szállítás / csomagautomatába szállítás esetén
    készpénzes / bankártyás fizetés a küldemény átvételekor a futárszolgálat munkatársának / csomagpont munkatársának
    vagy bankkártyás fizetés a csomagautomata banki terminálján keresztül 

  • (banki átutalás - előre utalás - melyet hibásan feladott rendelés, sikertelen online fizetés és rendelésmódosítás esetén van módunkban felajánlani)

A rendelés lezárása és véglegsítése:
Ha egyetért az ÁSZF és GDPR tartalmával kattintsona az alábbi szöveggel ellátott menüpont előtti üres négyzetre:
"Tudomásul veszem és elfogadom a "Vásárlási feltételek - ÁSZF"-et és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget. Hozzájárulok, hogy a webáruház a vásárlás során megadott személyes adataimat a(z) Adatvédelmi nyilatkozat - GDPR oldalon rögzített, regisztrációs céllal kezelje."
Ekkor egy "pipa" jel jelenik meg. (A négyzet kipipálásával tudomásul veszi ezem dokumentumok pontos tartalmát.)

Ha egyetért a megrendelés tartalmával, minden részletével, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

8. Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási és utánvételi költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Áraink Magyar Forint, azaz Ft pénznemben szerepelnek.

  • ​GLS házhozszállítással:

    • ​0 - 14 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1790 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja


      Kedvezmények és akciók a szállítási díjból GLS házhozszállítás esetén:

    • 15 000 Ft - 19 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1490 Ft, azaz 17% kedvezményt adunk a szállítás díjából
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

    • 20 000 Ft - 29 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1190 Ft, azaz 34% kedvezményt adunk a szállítás díjából
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

    • 30 000 Ft, vagy a feletti vásárlás esetén:  0 Ft, azaz átvállaljuk a szállítás díját
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • GLS csomagpontra / csomagautomatába szállítással:

    • 0 - 14 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 990 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

      Kedvezmények és akciók a szállítási díjból GLS csomagpont / csomagautomata esetén:

    • 15 000 Ft - 29 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 890 Ft, azaz 11% kedvezményt adunk a szállítás díjából
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

    • 30 000 Ft, vagy a feletti vásárlás esetén:  0 Ft, azaz átvállaljuk a szállítás díját
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • iLogistic csomagpontra szállítással:

    • ​0 - 99 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1100 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • MPL házhozszállítással:

    • a házhozszállítás díja bruttó: 1990 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • MPL csomagpontra / csomagautomatába szállításal:

    • a szállítás díja bruttó: 990Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

8.2. Kedvezmények beváltása

8.2.1 - Onlinepénztárca kedvezmények érvényesítése

Az onlinePénztárcából való fizetés csak azon felhasználó számára lehetséges, aki aktív fiókkal rendelkezik az onlinePénztárcában. A beváltás a Péntárfolyamat során tudja a kedvezményét érvényesíteni, amelyet a rendszer automatikusan felajánl. Az onlinePénztárca kedvezmény kuponként működik így egy rendelés során más kuponkedvezménnyel (kuponkóddal) össze nem vonható, egyidejűleg be nem váltható.

Az Online Pénztárcába jóváírt kuponokat a Vásárló az adott rendelés teljesítése után, mindig csak a következő vásárlások során használhatja fel, mint egy utólagosan kapott kedvezményt. A Vásárló a következő vásárláskor kizárólag a korábbi fiókadataival belépve (e-mail cím, titkos kód) 10.000 Forintonként 500 Ft értékű kupont válthat be.

Az ONLINE GROUP Szolgáltató Korlátolt Felelőségű Társaság jogosult bármikor korlátozni A kuponok felhasználását, illetve a maximálisan összegyűjthető kuponok összeghatárát. Az ONLINE GROUP Szolgáltató Korlátolt Felelőségű Társaságnak jogában áll a már összegyűjtött kuponokat bármikor csökkenteni vagy megszüntetni, amiről az aktív felhasználók számára előzetes értesítést küld, amelyben tájékoztatást nyújt a csökkentésig vagy megszüntetésig gyűjtött, de még fel nem használt kuponok tekintetében.

A kuponok érvényességig az aktív partnereinknél felhasználhatók. Partnereink mindenkori elérhetősége a https://www.onlinepenztarca.hu oldalon megtekinthető.

A beváltás feltételei:

  • A kupon készpénzre nem váltható át.
  • A kupon értékhatártól függetlenül felhasználható (10.000 Ft feletti végösszegű megrendelésekre).
  • A kupon más kedvezménnyel, egyedi árral össze nem vonható.
  • A Vásárló megrendeléskor köteles jelezni a beváltási szándékát, más esetben a kupont sajnos nem tudjuk elfogadni. (Amennyiben online rendel, ezt a lehetőséget a rendszer automatikusan fel fogja ajánlani.)
  • Termék cseréje esetén az onlinePénztárcával való fizetés kizárólag a különbözetre vehető igénybe.
  • Az onlinePénztárcából való fizetés csak azon felhasználó számára lehetséges, aki aktív fiókkal rendelkezik az onlinePénztárcában.

További információk az onlinePénztárca rendszeréről itt érhetőek el: https://www.onlinepenztarca.hu/mi-az-onlinepenztarca

8.2.2 - Kuponkedvezmények - Vásárlási utalványok beváltása

A kuponkedvezményeket és Vásárlási utaványokat (melyek egyedi kuponkóddal rendelkeznek) a vásárló a pénztárfolyamat során tudja érvényesíteni a “Kupon megadása” beviteli mezőben. Egy vásárlás során 1 kuponkód érvényesíthető. A vásárlás befejezése és rögzítése után, utólag nem áll módunkban kuponkedvezményt érvényesíteni. 

A Vásárló tulajdonában lévő adott kupon felhasználása lehet feltétekhez kötve, mely feltételekről  a Fonaltündér Webshop a vásárlót minden esetben egyedileg email-ben tájékoztat. Ezen felhasználási feltételek az alábbiak lehetnek:

  • megadott email címhez kötés - (a kupon érvényesítéséhez a vásárlónak be kell lépni felhasználói fiókjába)
  • minimális rendelési összeghatárhoz kötés
  • érvényességi idő
  • megadott termékhez / termékcsoporthoz kötés, melyre a kupon beváltható

A bruttó kosárértéknek, mely a kupon beváltását követően, a kedvezmény levonása után marad, el kell érnie a webáruházban megadott minimális bruttó 4000 Ft-os rendelési összeget (,mely a házhozszállítás és utánvét  díját nem tartalmazza, lásd jelen ÁSZF 5. pont).

8.2.3 - Hűségpontok gyűjtése és beváltása

A hűségpontok gyűjtésének és beváltásának képekkel illusztrált segédlete az alábbi menüpont alatt lehet megtekinteni: https://www.fonaltunder.hu/patterns-tips-tricks-crochet-knit-mintak-tippek-horgolas-kotes/husegpont-gyujtese-bevaltasa-loyalty-points

A hűségpont gyűjtés szabályzata az alábbi linken érhető el:
https://www.fonaltunder.hu/husegpont-gyujtes-szabalyzat

Hűségpont gyűjtés szabályzata:
A Fonaltündér Webshop webshopon leadott rendelései után Hűségpontokat írunk jóvá, melyeket a következő vásárláskor kedvezményként levonhat, az alábbi feltételek és szabályok szerint:

A Hűségpontok gyűjtésének feltételei:

  • A Hűségpont gyűjtésének feltétele, hogy weboldalunkon regisztrált, vásárlói fiókkal rendelkező vásárló legyen.
  • Vásárlásait a fiókjába belépve rögzítse, hogy jóvá tudjuk írni Hűségpontjait!

A gyűjthető Hűségpontok a vásárlások során:

  • A teljes áru (nem akciós) termékek után 30 Ft-onként 1 Hűségpontot írunk jóvá. Így Törzsvásárlóink számára állandó legalább 4%-os kedvezményt biztosítunk.
  • Az akciós termékek után 60 Ft-onként 1 Hűségpontot írunk jóvá.
  • A szállítási és egyéb költségek után nem írunk jóvá Hűségpontot.
  • Az adott termék hűségpont értékét megtekintheti a terméklapon.

1 Hűségpont értéke:

  • Minden Hűségpont 1 Forintot ér a beváltáskor, azaz 1 Hűségpont = 1 Forint.
  • A megszerzett Hűségpontokat a megrendelt csomag átvételekor írjuk jóvá a vevő fiókjában.
  • Az újonnan megszerzett Hűségpontokat már a vásárlás rögzítésekor látni fogja a vevő a Fiókjában, beváltani azonban (egy következő vásárláshoz) csak akkor tudja, ha a megrendelt csomagot (mellyel a Hűségpontot szerezte) már átvette.

A Hűségpont érvényessége:

  • A Hűségpontok a megszerzésétől számított 4 hónapig, azaz 124 napig válthatóak be.

Hűségpontok megtekinthetősége:

  • A gyűjtött Hűségontok megtekinthetőek a vásárlási fiókba belépést követően Fiókom menüpont alatt.
  • Itt a vevő pontosan láthatja a már jóváírt és a függőben lévő Hűségpontokat és annak lejárati dátumát.
  • Amikor jóváírásra kerülnek a Vevő új Hűségpontjai, mindig kap email-t az aktuális Hűségpontok számáról.

Hűségpontok beváltása:

  • A beváltáskor az aktuális vásárlás kosárértéke meg kell haladja a beváltandó hűségpontok értékét. (1 Hűségpont = 1 Forint)
  • A bruttó kosárértéknek, mely a hűségpontok beváltását követően, a kedvezmény levonása után marad, el kell érnie a webáruházban megadott minimális bruttó 4000 Ft-os rendelési összeget (,mely a házhozszállítás és utánvét  díját nem tartalmazza, lásd jelen ÁSZF 5. pont).
  • A vásárlás során a vevőnek be kell jelentkezzen a vásárlói Fiókjába. (Amennyiben elfelejtette jelszavát, kérhet új jelszót.)
  • A pénztár folyamat során a kuponkedvezményhez hasonlóan megadhatja a felhasználandó Hűségpontjai számát, melyet a Beváltás gombra nyomva aktiválhat. Ekkor a rendszer automatikusan levonja a Hűségpontnak megfelelő összeget.

9. A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása a rendelés feladását követően 24 órán belül megtörténik.

10. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

​Nem áll módunkban utólagosan sem kuponkódot, sem hűségpontot, sem pedig más kedvezményt beváltani.

Raktárkészletünk a rendelés leadásának pillanatában érvényes készleten álló mennyiségeket jelzi. Nem tudunk a megrendelés tartalmán, azaz a kosárba helyezett termékek mennyiségén utólag módosítani, a rendeléshez utólagosan terméket hozzátenni. 

11. Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről, amely még csak az adatok feldolgozásának megkezdését jelenti, rögzítjük igényét a kosába tett termékekre.
A szerződés akkor jön létre, mikor rendelését megerősítjük egy második email-ben és tájékoztatjuk annak összekészítéséről (csomagolva állapot visszajelzése) és a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

Email: info@fonaltunder.hu

Telefon:: +36-30-5659978

12. Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van online bankkártyás fizetésre Barionnal, banki átutalásra és utánvéttel történő bankártyás és utánvétes készpénzes fizetésre.

12.1 Bankkártyás fizetés Barionnal

A Barion online fizetési megoldást biztosít az alábbi jelek bármelyikével ellátott bankkártyával és hitelkártyával. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

12.2 Utánvéttel történő készpénzes / bankkártyás fizetés 
GLS futárszolgálat / GLS csomagpont / iLogistic csomagpont / MPL futárszolgálat / MPL csomagpont

Utóbbi esetén a teljes vételárat az esetleges szállítási költséggel és utánvételi díjjal együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzzel / bankkártyával a GLS futárszolgálat kézbesítő munkatársának / a GLS csomagpont szerződött munkatársának / iLogistic csomagpont munkatársának / Az MPL munkatársának / szerődött partnerének. Ezt a fizetési módot a házhozszállítás / csomagpontra szállítás esetén tudja kiválasztani. A csomagpont kiválasztásakor a Megrendelő tájékozódni tud az egyes csomagpontokon elérhető fizetési módok elérhetőségéről.

12.3 Utánvéttel történő bankkártyás fizetés  GLS / MPL csomagautomatánál

Utóbbi esetén a teljes vételárat az esetleges szállítási költséggel és utánvételi díjjal együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzzel a GLS / MPL csomagautomatában található banki terminálon kerssztül. Ezt a fizetési módot a csomagautomatába szállítás esetén tudja kiválasztani.

12.4 Banki átutaláshoz és ahhoz szükséges adatok

Ezt a fizetési módot abban az esetben kínáljuk fel vevőinknek, ha technikai hiba miatt az online bankkártyás fizetés valamiért nem sikerült, megszakadt...stb

Kedvezményezett bankja: Erste Bank Zrt.
Kedvezményezett neve: Varga Borbála E. V.
Kedvezményezett számlaszáma: 11600006-00000000-84422888

13. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS futárszolgálattal / iLogistic Kft.-vel / MPL-lel történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás pontos időpontjáról lehetősége van egyeztetni az érinettt Futárszolgálattal a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Nem áll módunkban a megrendelést "félretenni", azaz késleltetve feladni. A csomagolást követően (második visszigazoló email kiküldését követően) a szerződésben található megadott 1-4 munkanapon belül a csomagot kiszállítjuk a megadott címre, amennyiben a Megrendelő nem élt elállási jogával. (Ezt részletesen lásd a jelen ÁSZF 18.pontja alatt)

  • GLS házhozszállítással:

    Várható kiszállítási idő: a rendelés feladásától számított 3-4 munkanap​
    Előnyök: Rugalmas, gyors házhozszállítás. A csomag feladásakor és a kiszállítás napján e-mail értesítés a kiszállítás időpontjáról 3 órás intervallumban, készpénzes és bankkártyás utánvét fizetési lehetőség, szállítási időpont módosítási lehetőség a futárral.

  • GLS csomagpontra / csomagautomatába szállítással:

    Várható kiszállítási idő: a rendelés feladásától számított 3-4 munkanap​
    Csomagtárolási idő: 5 munkanap
    Csomagpontok listája: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagpont-kereses
    Előnyök: Rugalmas, gyors csomagpontra szállítás. 270 településen több mint 2000 átvevőhely. A csomag átvevőpontra érkezésekor a megrendelőt sms-ben értesítjük. Átvevőhelytől függően készpénzes és/vagy bankkártyás utánvét fizetési lehetőség.

  • iLogistic Csomagpontra szállítás:

    Várható kiszállítási idő: a rendelés feladásától számított maximum 1 munkanap​
    Csomagtárolási idő: 5 munkanap
    Előnyök: A 13:00-ig leadott és sikeresen felvett rendelések már a rendelés napján átvehetőeka kiértesített időponttól! Készpénzes és bankkártyás utánvét fizetési lehetőség, sms értesítés az átvételi lehetőségről.
    Cím: iLogistic Csomagpont: 1095 Budapest, Boráros tér 7. Dunaház üzletközpont
    Nyitvatartás: H-P: 11:00-19:00, SZ: 11:00-17:00, V: zárva

  • MPL házhozszállítás
    Várható kiszállítási idő: a rendelés feladásától számított 3-4 munkanap​

  • MPL csomagautomatába / csomagpontra szállítás
    Várható kiszállítási idő: a rendelés feladásától számított 3-4 munkanap​

14. Szállítási díjak

Szállítási díjaink az ország területén egységesek. Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállalunk.

Áraink Magyar Forint, azaz Ft pénznemben szerepelnek.

  • ​GLS házhozszállítással:

    • ​0 - 14 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1790 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

      Kedvezmények és akciók a szállítási díjból GLS házhozszállítás esetén:

    • 15 000 Ft - 19 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1490 Ft, azaz 18% kedvezményt adunk a szállítás díjából
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díj

    • 20 000 Ft - 29 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1190 Ft, azaz 34% kedvezményt adunk a szállítás díjából
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

    • 30 000 Ft, vagy a feletti vásárlás esetén:  0 Ft, azaz átvállaljuk a szállítás díját
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • GLS csomagpontra / csomagautomatába szállítással:

    • 0 - 14 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 990 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

      Kedvezmények és akciók a szállítási díjból GLS házhozszállítás esetén:

    • 15 000 Ft - 29 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 890 Ft, azaz 11% kedvezményt adunk a szállítás díjából
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

    • 30 000 Ft, vagy a feletti vásárlás esetén:  0 Ft, azaz átvállaljuk a szállítás díját
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • iLogistic csomagpontra szállítással:

    • ​0 - 99 999 Ft közötti vásárlás esetén a házhozszállítás díja bruttó: 1100 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • ​MPL házhozszállítással:

    • a házhozszállítás díja bruttó: 1990 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

  • ​MPL csomagponta / csomagautomatába szállítással:

    • a házhozszállítás díja bruttó: 990 Ft
      Utánvétel esetén: +490 Ft, mely az utánvét kezelési díja

15. A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt mielőbb tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

16. A termék visszaküldése

A terméket csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza. Amennyiben a csomagolást megbontotta, hogy a terméket megtekintse, abban az esetben is joga van a terméket az elállás szabályai alapján és az ott megadott határidőn belül visszaküldeni. Részletesen lásd a 18. alatt

17. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést nem iktatjuk, utólag hozzáférhető nem lesz hozzáférhető.

18. Elállási jog

18.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

18.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján, a rendeléshez visszaigazoló email-hez csatolt lemondó minta nyilatkozat kitöltésével és vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával is gyakorolhatja.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, személyesen, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a Szolgáltató részére.

18.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

18.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

18.5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.

18.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

18.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

18.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

18.9. Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

18.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

18.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

18.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

18.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

18.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. 

18.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

18.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

18.17. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 

18.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
18.19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
18.20.Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
18.21. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
18.22.Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

19. Jótállás és szavatosság

HIBÁS TELJESÍTÉS

Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

KELLÉKSZAVATOSSÁG 

19.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

19.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

19.3.  Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.

19.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

19.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

TERMÉKSZAVATOSSÁG

19.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

19.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? 

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

19.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

19.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

19.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. 

19.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

JÓTÁLLÁS

új tartós fogyasztási cikkek esetén, melyek listája a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete szerint meghatározott termékek

19.12. Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával? 

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

19.13. Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Törekedni kell a 15 napra

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Ha kiderül, hogy nem javítható a termék

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha negyedszer is elromlik a termék

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

19.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

19.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. 

19.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

19.17. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

19.18. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

(Fogyasztónak minősülő felhasználó esetén)

19.19.Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

19.20. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

19.21. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

19.22. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

19.23. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

19.24. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

19.25. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

19.26. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

20. Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

21. Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton.

A rendelés teljesítésének megkezdése:

A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Kapcsolatfelvétel" menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására, módosítására. Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor. Email: info@fonaltunder.hu

22. Panaszkezelés Rendje

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

22.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

22.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

22.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

22.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

22.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

22.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni,melyek elérhetőségét itt találja:


Békéltető testület neve: Budapesti Békéltető Testület
Békéltető testület székhelye, címe: Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Illetékességi terület: Budapest


Békéltető testület neve: Baranya Vármegyei Békéltető Testület Pécs
Békéltető testület székhelye, címe: Pécs

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye


Békéltető testület neve: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Békéltető testület székhelye, címe: Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye


Békéltető testület neve: Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Békéltető testület székhelye, címe: Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye Csongrád-Csanád vármegye

 

Békéltető testület neve: Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Békéltető testület székhelye, címe: Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
Illetékességi terület: Fejér vármegye
Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

 

Békéltető testület neve: Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Békéltető testület székhelye, címe: Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

 

Békéltető testület neve: Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Békéltető testület székhelye, címe: Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

 

Békéltető testület neve: Pest Vármegyei Békéltető Testület,
Békéltető testület székhelye, címe: Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Illetékességi terület: Pest vármegye


22.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot,vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

22.8. Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével - valamennyi vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

22.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:
http://ec.europa.eu/odr

22.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testületi eljárást a Szolgáltató igénybe veszi. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

22.11. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

24. ÁSZF

Az Általános Szerődési Feltételek aktuális hatályos változata tartós digitális adathordozó formályában itt tölthető le pdf formátumban: ÁSZF (Hatályba lépés dátuma: 2024.11.14.)

 

Korábbi ÁSZF itt tölthetők le: hatályba lépés dátuma szerint:

 

ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2024.05.13)
ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2024.03.28)

ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2024.02.27)

ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2024.01.01)

ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2023.10.17)

ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2023.08.30)
ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2023.04.28)
ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2022.08.17)
ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2022.06.01)
ÁSZF (hatályba lépés dátuma: 2019.06.17)